تبلیغات
وبلاگicon
شهابستان - توضیحاتی پیرامون سعادت و نحوست نجومی

هدایت به بالا


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920105000326



در سایت های مختلف نکات متفاوتی پیرامون سعادت و نحوست ایام بیان شده 

موضوعاتی همچون:
اینکه ایا نحس بودن بعضی ایام واقعیت دارد؟
آیا این مطلب شرک به خدا هست یا خیر؟
تا چه اندازه میتوان به سعادت و نحوست ایام معتقد بود؟
وجود تناقض یا تضاد و یا حد اقل تزاحم بین روایات وارده در این باره چگونه توجیه می شود؟
نظر بزرگانی همچون علامه طباطبائی و یا نظر مراجع عظام فعلی در این باره چیست؟
ایا در آیات قرآن چیزی پیرامون نحوست و سعادت ایام امده؟
روز های قمر در عقرب کدامند؟
----------

روز های قمر در عقرب و روز های نحس بطور کلی بدون احتساب سال جاری (همه ساله):
[منقول از سایت گفتگوی دینی]


عقد دائم و موقت، انجام مسافرت،اقدام برای بچه دار شدن (انعقاد نطفه)، افتتاح کار و کسب، تعیین و تغییر نام و گذاشتن سنگ بنا و کلا انجام هر یک از کارهای اساسی در روزهای نحس و قمر در عقرب (حدود 4.5 روز در ماه) هم از نظر دینی و هم از نظر منجمین، توصیه نمی‌شود!

رسول اکرم صلوات الله و سلامه علیه فرمودند :
هر کس برخدا توکل کند و هیچ گاه ملاحظه سعادت و نحوست روزها را ننماید خداوند او را یاری خواهد نمود و عهده دار او خواهد شد به ویژه اینکه صدقه نیز بپردازد زیرا صدقه نحوست را از بین میبرد.


روزهای قمر در عقرب هر سال 

روزهای قمر در عقرب در هر سال متفاوت است و باید هر سال محاسبه شوند

1-برای تعیین روزهای قمر در عقرب درهر سال، به تقویم علامه مصباح زاده مراجعه کنید. و در استفاده از آن تقویم به نکته زیر هم توجه داشته باشید

نکته: به روزهای گفته شده، دو روز از شروع و دو روز از پایان اضافه کنید 


2- روش دوم و ساده تر برای تعیین روزهای قمر در عقرب درهر سال اینست که نرم افزار ازیاج را از لینک زیر دانلود کنید. سپس روی فایل World که در پوشه کرک میباشد را در پوشه خود نرم افزار کپی کنید.

بعد از اجرای برنامه روی "اطلس" کلیک کنید و گزینه "ایران، مشهد" را انتخاب و پنجره را ببندید. بعد روی "حساب" کلیک کنید که برنامه شروع به کار میکند.

بعد از اتمام، در ستون "القمر" دنبال "عقرب" بگردید. دو روز عقرب که می بینید، روزهای قمر در عقرب ماه مذکور میباشند. در ستون "یوم" تاریخ این روزها به میلادی گفته شده

نکته: به روزهای قمر در عقربی که یافتید، دو روز از شروع و دو روز از پایان اضافه کنید. مثلا اگر 22 و 23 آپریل نحس هست شما از 20 تا 25 را نحس در نظر بگیرید 




روزهای نحس در هر سال


از امام صادق علیه السلام منقول است :
در سال دوازده روز نحس است ، از شروع به کارها پرهیز شود.

ماه محرم روز بیست و دوم
ماه صفر روز دهم
ماه ربیع الاول روز چهارم
ماه ربیع الثانى روز بیست و هشتم
ماه جمادى الاول روز بیست و هشتم
ماه جمادى الثانى روز دوازدهم
ماه رجب المرجب روز بیست و ششم
ماه شعبان المعظم روز دوازدهم
ماه مبارک رمضان روز بیست و چهارم
ماه شوال روز دوم
ماه ذوالقعده روز بیست و هشتم
ماه ذوالحجه روز هشتم


بطور کلی روزهای یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه و پنجشنبه روزهای سعد تر است و روزهای شنبه و سه شنبه هم نحس تر است!


روزهای نحس در ماه قمری

22 محرم-11 صفر- 4 ربیع الاول-28 ربیع الثانی-28 جمادی الاول-12 جمادی الثانی
26 رجب-12 شعبان-24 رمضان- 2 شوال-28 ذیقعده-8 ذیحجه
روز اول و آخر و 7 و 21 ماه عربی-
12 روز قبل و بعد از کسوف- 7 روز قبل و بعد از خسوف


روزهای زیر هم در ماه قمری نحس بیان شده . .

3-5- 13- 16-21- 24 - 25

از امام صادق(ع) نقل شده است كه در روزهای یكم، دوم، ششم، هفتم، نهم، چهاردهم، هجدهم، نوزدهم، بیستم،‌ بیست و دوم، بیست و سوم، بیست و هفتم، بیست و هشتم و بیست و نهم هر ماه قمری، آغاز هر كاری مبارك است.
( كلینی، محمدبن یعقوب، الكافی، ج۴، ص۲۸۳، تهران، دار الكتب الاسلامیه، 1365 ق. )


عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع ):مَنْ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ إِذَا أَصْبَحَ دَفَعَ اللَّهُ عَنْهُ نَحْسَ ذَلِكَ الْیَوْم‏. 
امام صادق علیه السلام: هر كس صبح صدقه دهد خدا نحوست آن روز را از او دفع می كند.

[مجلسى، محمد باقر، بحار الأنوار، ج‏‏56، ص31 (ط - بیروت)، 1403ق]


 دستوراتی از حضرت امام عسکری علیه السلام در باب دفع نحوست ساعات محذوره(نحس)
اگر در اوقات محذوره (نحس و قمر در عقرب) خواستی کاری را پیگیری کنی؛ پس قبل از دنبال آن کار رفتن، سوره هاى حمد و فلق و ناس و توحید، و نیز آیت الکرسی و سوره قدر و آیه (إن فی خلق السماوات و الأرض .. المیعاد) 190 تا 194 سوره آل عمران، (و بقیه آن تا آخر سوره را تلاوت کن)، و پس از اینها بگو:

اللّهمّ بِکَ یَصُولُ الصَّائِلُ، وَ بِقُدْرَتِکَ یَطُولُ الطَّائِلُ، وَ لاَ حَوْلَ لِکُلِّ ذِی حَوْلٍ إِلاَّ بِکَ، وَ لاَ قُوَّةٍ یَمْتَارُهَا ( یمتازها) ذُو قُوَّةٍ إِلاَّ مِنْکَ ( و لا قوّة بمثارها ذو القوّة الاّ منک)، أسئلک بصفوتک من خلقک و خیرتک من بَریّتک، محمّد (صلى الله علیه وآله) نبیّک، و عترته و سلالته؛ علیه و علیهم السّلام، صلّ علیه ( صلّ على محمّد) و علیهم، و اکفنی شرّ هذا الیوم و ضَرَرَه ( ضرّه)، و ارزقنی خیره و یُمْنه و برکاته، و اقض لی فی متصرفاتی ( منصرفی) بحسن العاقبة ( العافیة) و بلوغ المحبة و الظّفر بالأُمنیّة، و کفایة الطّاغیة الغویّة ( القویّة- المغویة) و کلّ ذی قدرة لی على أذیّة، حتى أکون فی جُنّة و عصمة و نعمة؛ من کلّ بلاء و نقمة، و أبدلنی فیه من المخاوف أمنا، و من العوائق فیه یُسرا ( برّاً)، حتّى لا یصُدَّنی صادّ عن المراد؛ و لا یحلَّ بی طارق من أذى العباد، إنّک على کلّ شیء قدیر، و الأمور إلیک تصیر، یا من لیس کمثله شیء، و هو السّمیع البصیر.

اگر در یکی از روزهاى محذور انسان مضطرّ به پیکَیری برخی از امور گردید؛ پس از هر نماز فریضه این چنین خداى را بخواند تا از آفت آن هنگام محفوظ بماند

بسم الله الرحمن الرحیم
لا حَولَ وَ لا قُوَّةَ الاّ بِاللهِ اُفرِّجُ بِها کُلِّ کُربَةِ لا حَولَ و لا قُوَّةِ الاّ بِالله اُحِلُّ بِها کُلِّ عُقدَةِ، لا حَولَ و لا قُوَّةَ الاّ بِالله اَجلو بها کلّ ظلمة، لا حول و لا قُوَّةَ اِلاّ بِالله؛ اَفتَحُ بِها کُلِّ باب، لا حَولَ و لا قُوَّةِ الاّ بِالله اَستَعینُ بِها عَلى کُلِّ شِدَّةِ و مُصیبَةِ، لا حَولَ و لا قُوَّةِ الاّ بِالله اَستَعینُ بِها عَلى کُلِّ اَمرِ یَنزُلُ بی، لا حَولَ و لا قُوَّةِ الاّ بِالله اَعتَصِمُ بِها مِن کُلِّ مَحذُور اَحاذِرهُ، لا حَولَ و لا قُوَّةِ الاّ بِالله اَستَوجِبُ بِها العَفوِ و العافِیَةِ و الرِّضا مِن الله، لا حَولَ و لا قُوَّةِ الاّ بِالله تَفرَّقَ اَعداءَ الله و غَلَبَتْ حُجَّةُ الله و بَقِیَ وَجهُ الله لا حَولَ و لا قُوَّةِ الاّ بِالله اللّهمَّ رَبَّ الاَرواحِ الفانِیَة و رَبِّ الاَجسادِ البالِیَة، و رَبِّ الشُّعُورِ المُتِمَعِّطَة و رَبِّ الجُلُودِ المُمَزَّقَة و رَبَّ العِظامِ النَّخِرَة، و رَبَّ السّاعَةِ القائِمَة، اَسئَلُکَ یا رَبِّ اَن تُصَلِّیَ عَلى محمّد و آل محمد و أهلِ بَیتِهِ الطّاهِرین و (حاجت بخواهد) بِخَفیِّ لُطفِکَ یا ذاالجَلالَ و الاِکرام، آمین آمین یا ربّ العالمین.